Eric Vandenabeele, directeur De FitnessOrganisatie, en Niels Schut, directeur Sportunity, waren de gastsprekers tijdens de Expertmeeting 2021. We sommen de belangrijkste inzichten nog eens op.
Trek samen op
Heel veel branches zien het belang van sport en bewegen al in. Deze branches moeten de krachten bundelen om onder andere de politiek te overtuigen om bepaalde keuzes te maken. Ieder kan hier vanuit zijn eigen expertise iets aan bijdragen.
De behoefte van de consument verandert
De manier van sportbeleving bij sporters is in de loop de jaren veranderd. De behoefte van de sporter moet centraal gesteld worden en niet de behoefte van de aanbieder. Dit vraagt om een nieuwe denkwijze en aanpak.
Data kan ons allemaal helpen
Ook amateur sporters maken steeds meer gebruik van data. Denk maar eens aan de populariteit van bijvoorbeeld Strava en de Fitbit. Data kan ook aanbieders en de overheid helpen om in te spelen op de sportbehoefte. Hoe mooi zou het zijn als we deze data voor ons allemaal inzichtelijk kunnen maken.
Ben zichtbaar
Zichtbaarheid is de sleutel tot succes. Of het nu gaat om een beweegplatform als MoveOss of om het belang van sport en bewegen of de fitnessbranche onder de aandacht te brengen. Door zichtbaar te zijn en te blijven, kom en blijf je uiteindelijk onder de aandacht bij je doelgroep.